سایت ساز چیست؟
سایت ساز چیست؟
سایت ساز چیست؟
سایت ساز

در بسیاری از موارد، سفارش طراحی سایت به شکل دلخواه شما پیش نمی رود و ممکن است مشکلات زیادی در مراحل مختلف سفارش سایت و استفاده از آن بوجود آید.

با توجه به اینکه داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کاری جزو ضروریات است، بسیاری از افراد به دلایل مختلف نمی توانند سایت مورد نظر خود را خریداری نمایند. این دلایل می تواند بحث مالی باشد یا زمان انتظار برای طراحی سایت. پیشنهاد ما به این افراد استفاده از وب سایت ها و پلتفرم های سایت ساز است.

با استفاده از وب سایت های سایت‌ ساز که اغلب به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرند، می توانید به راحتی سایت خود را طراحی کنید و از آن استفاده نمایید. اما استفاده از سایت‌ ساز چه مزایا  معایبی برای شما خواهد داشت و برای شروع باید از کدام سایت ساز شروع کنیم؟

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهید.

سایت ساز چیست؟

سایت ساز به ابزاری گفته می شود که امکان طراحی سایت بدون استفاده از هیچ زبان برنامه نویسی را برای شما فراهم می کند. با استفاده از سایت‌ ساز های مختلف می توانید وب سایت مدنظر خود را در مدت زمان کوتاهی طراحی و آن را مدیریت نمایید.

هدف از به وجود آمدن سایت‌ ساز ها، آسان کردن مراحل طراحی سایت برای استفاده عموم است.

 

 

این پلتفرم ها به صورت آنلاین و تحت وب کار می کنند. کاربران می توانند با خرید اشتراک های مختلف، از تمامی خدمات این سایت ساز ها استفاده نمایند. برخی از این پلتفرم ها نیز امکاناتی مانند هاست و فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

چه مشاغل و افرادی می توانند از پلتفرم های سایت ساز استفاده کنند؟

سایت ساز ها برای تمامی مشاغل و افراد مختلف می توانند مفید و کاربردی باشند اما با توجه به برخی از محدویدیت های استفاده از این پلتفرم ها، توصیه می کنیم در صورتی که بودجه و زمان کافی برای خرید سایت خود را دارید، به جای استفاده از سایت‌ ساز ها، سفارش سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت معتبر ارائه دهید.

به طور کلی گروه های زیر می توانند از سایت ساز ها برای طراحی سایت مورد نظر خود استفاده نمایند.

  • اولین دسته ای که می توانند از سایت ساز ها استفاده نمایند، افرادی هستند که قصد طراحی سریع سایت خود را دارند. طراحی سایت وردپرسی که در کوتاه ترین زمان را نسبت به سایر روش ها در بر می گیرد، چیزی حدود 1 الی 2 هفته زمان خواهد برد اما بوسیله سایت‌ ساز های مختلف، می توانید در عرض چند دقیقه سایت خود را طراحی کنید و از آن استفاده نمایید.
  • دومین دسته ای برای استفاده از سایت ساز ها مناسب هستند، کسانی اند که بودجه کافی برای خرید سایت ندارند. با استفاده از سایت ساز‌ های مختلف می توانید با هزینه ای بسیار کم و بعضا رایگان، سایت خود را طراجی کنید.
  • دسته بعدی کسانی هستند که دانش و زمان زیادی برای کار با سایت و مدیریت آن را ندارند. این افراد با استفاده از پلتفرم های سایت ساز، می توانند به راحتی سایت خود را مدیریت نمایند و از آن استفاده کنند.
  • آخرین گروهی که به آنها استفاده از سایت ساز را پیشنهاد می کنیم، افرادی هستند که تاکنون تجربه طراحی سایت را نداشته اند این افراد می توانند برای شروع از سایت‌ ساز های مختلف استفاده نمایند و به تدریج مهارت خود را در طراحی سایت بالا ببرند.

اگر شما نیز در دسته افراد نام برده شده قرار می گیرید می توانید از سایت ساز ها استفاده نمایید.

 

سایت ساز

مزایا و معایب استفاده از سایت ساز

برای استفاده از سایت‌ ساز، نیاز است مزایا و معایب آن را به طور کامل شناسایی کنید. به این صورت می توانید انتخابی صحیح را انجام دهید. در این بخش به بررسی مزایا و معایب استفاده از سایت ساز می پردازیم.

مزایای استفاده از سایت ساز

  • هزینه پایین

    هزینه پایین اولین مزیت استفاده از سایت ساز است. شما می توانید با کمترین هزینه و حتی رایگان، سایت خود را طراحی کرده و از آن استفاده نمایید.

  • بدون نیاز به دانش برنامه نویسی

    با استفاده از پلفترم های سایت‌ ساز می توانید بدون هیچ گونه دانش فنی در زمینه برنامه نویسی، سایت خود را پیاده سازی نمایید.

  • قالب های با کیفیت

    قالب هایی که توسط سایت‌ ساز های معتبر ارائه می شوند، معمولا کیفیت بالایی دارند و می توانند ظاهر سایت شما را خاص تر جلوه دهند.

  • زمان کم

    از دیگر مزایای استفاده از سایت ساز، مدت زمان بسیار کم روند طراحی سایت است. شما می توایند در عرض چند ساعت سایت خود را طراحی کرده و از آن استفاده نمایید.

معایب استفاده از سایت ساز

  • محدودیت های مختلف

    سایت ساز ها با وجود رابط کاربری ساده، محدودیت های زیادی به همراه دارند و از لحاظ انجام و پیاده سازی برخی امکانات بسیار ابتدایی عمل می کنند. بنابراین نمی توان توقع یک سایت حرفه ای و کامل را از آنها داشت.

  • تنوع پایین قالب ها

    با وجود قالب های باکیفیتی که سایت‌ ساز های مختلف ارائه می دهند، تعداد آنها بسیار پایین است و محدودیت زیادی هنگام انتخاب و استفاده از قالب خواهید داشت.

  • نداشتن پشتیبان و بکاپ

    یکی از بزرگترین محدودیت های استفاده از سایت ساز ها، نبود پشتیبان یا بکاپ است. در این صورت اگر وب سایت شما با مشکلی مواجه شود، قابلیت برگشت را نخواهید داشت و ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید.

معرفی چند سایت ساز حرفه ای

 

سایت ساز

جمع بندی

با توجه به نکات گفته شده، خودتان باید تصمیم بگیرید که انتخاب سایت ساز برای شما می تواند مفید باشد یا خیر. به طور کلی در صورتی که هزینه طراحی سایت، زمان کافی و دانش زیادی در مورد وب سایت و مدیریت آن را ندارید، انتخاب یک سایت ‌ساز برای طراحی و استفاده از وب سایت کسب و کار خود می تواند مفید باشد.

در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم از یک شرکت معتبر طراحی سایت کمک بگیرید. برای خرید و سفارش یک سایت حرفه ای با امکانات مد نظر خود می توانید نمونه کارهای ما را مشاهده کنید و قالبی متناسب با شغل و سلیقه خود را انتخاب نموده، سپس فرم درخواست دموی رایگان را تکمیل نمایید و به مدت یک ماه کاملا رایگان سایت خود را تست کنید و در صورت رضایت از عملکرد و نحوه خدمات پشتیبانی و آموزش ما نسبت به خرید سایت اقدام نمایید و از یک سال پشتیبانی و آموزش رایگان به همراه هاست و دامنه رایگان بهره مند شوید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمنیه دارید، می توانید با همکاران پشتیبانی طراحی سایت معین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.