آموزش نصب ویندوز 11
آموزش نصب ویندوز 11
آموزش نصب ویندوز 11
ویندوز 11

همانطور که می دانید ویندوز 11 در تاریخ 5 اکتبر بصورت رسمی رونمایی شد و با تغییرات جذابی که به همراه داشت، توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد. طراحی جدید، اضافه شدن ویژگی های کاربردی زیاد و موارد دیگر، از تغییرات ویندوز 11 می باشد که می توانید در این مقاله، آنها را بررسی کنید.

با توجه به این توضیحات، بسیاری از کاربران می خواهند سیستم خود را به ویندوز 11 آپدیت کنند. اگر دنبال یک راهنمای گام به گام برای آپدیت ویندوز فعلی خود به ویندوز 11 هستید، این مقاله را از دست ندهید.

خبر خوشی که شرکت مایکروسافت به کاربران خود داده است، رایگان بودن ویندوز 11 است. برای نصب و استفاده از ویندوز 11 نیاز به پرداخت هیچ گونه مبلغ یا فعالسازی ندارید و تنها با ساخت حساب کاربری و آپدیت ویندوز خود، قادر به دریافت ویندوز 11 خواهید بود.

شرایط نصب ویندوز 11

با توجه به رایگان بودن ویندوز11، فرقی نمی کند شما از ویندوز 10 یا 7 روی سیستم خود استفاده می کنید. اگر سیستم شما دارای حداقل های لازم باشد، قادر به نصب و استفاده از ویندوز 11 هستید.

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند، این است که سیستم فعلی آنها جوابگوی نصب ویندوز11 هست یا خیر. شرکت مایکروسافت بطور رسمی حداقل مشخصات سخت افزاری که یک سیستم برای نصب و استفاده از ویندوز11 باید داشته باشد را اعلام کرده است.

حداقل مشخصات سخت افزاری مورد نیاز ویندوز 11

  • 4 گیگابایت رم
  • نمایشگر 9 اینچ با رزولوشن 720p
  • 64 گیگ حافظه داخلی
  • پردازنده 64 بیتی دوهسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از DirectX 12 با درایور WDDM 2.0
  • UEFI, Secure Boot & TPM 2.0 compatible

سیستم هایی که دارای مشخصات بالا و بیشتر از آن هستند، به راحتی میتوانند آپدیت ویندوز11 را دریافت نمایند.

شرکت مایکروسافت هم چنین برای اطمینان از نصب شدن کامل ویندوز11 روی دستگاه ها، نرم افزار PC Health Check را معرفی کرد. این نرم افزار علاوه بر بررسی شرایط سیستم شما برای نصب ویندوز11، دارای قابلیت های دیگری نیز هست. در این بخش ویژگی های کلیدی این نرم افزار را بررسی می کنیم.

ویندوز 11

ویژگی های کلیدی نرم افزار PC Health Check

  • بررسی جامع سیستم شما بر اساس حداقل سخت افزارهای مورد نیاز ویندوز11
  • قابلیت پشتیبان گیری و همگام سازی برای محافظت از فایل های خود
  • دریافت آپدیت های ویندوز 10 بصورت منظم برای ایمن نگه داشتن دستگاه
  • مشاهده ظرفیت باتری و ظرفیت ذخیره سازی هر درایو
  • ارائه نکاتی در مورد سلامت رایانه شما

نحوه آپدیت ویندوز 10 به 11

راه های مختلفی برای نصب ویندوز11 یا دریافت بروزرسانی آن وجود دارد که در این بخش هریک را بررسی می کنیم.

آپدیت مستفیم

امن ترین و ساده ترین روش برای دریافت ویندوز11، آپدیت مستقیم از بخش Update & Security ویندوز است. راهنمای گام به گام این روش را بصورت زیر انجام دهید:

  • به بخش تنظیمات یا Settings ویندوز بروید.
  • گزینه Update & Security را انتخاب نمایید.

ویندوز 11

  • در بخش سمت چپ پنجره باز شده، گزینه Windows Insider Program را بیابید و روی آن کلیک کنید.

ویندوز 11

  • در مرحله بعد دکمه Get Started را بزنید تا این بخش شروع به لود شدن کند.
  • در مرحله بعدی نیاز است وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید.
  • پس از وارد شدن به اکانت خود، حساب شما Windows insider را نمایش می دهد.
  • در مرحله بعد نظیمات بخش Insider حساب خود را روی Dev Channel انتخاب کنید.

ویندوز 11

  • دوباره به بخش Update & Security تنظیمات ویندوز برگردید و گزینه Check For Updates را انتخاب کنید.
  • اکنون در صورت داشتن حداقل ویژگی ها، اعلان دریافت ویندوز11 نمایش داده می شود و می توانید با آپدیت ویندوز خود، آن را نصب کنید.

ویندوز 11

در صورتی که حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز11 را دراختیار دارید و با طی کردن مراحل بالا، هنوز هم آپدیت ویندوز11 را دریافت نکردید، نگران نباشید. مایکروسافت بسته به شرایط دستگاه ها طی زمان بندی های مشخص، آپدیت های خود را ارائه می کند و نهایتا تا چند هفته بعد، قادر به دریافت برورزسانی ویندوز 11 خواهید بود.

آپدیت از طریق فایل ISO

اگر برای دیافت و استفاده از ویندوز 11 عجله دارید، می توانید فایل ISO ویندوز11 را جداگانه دانلود و نصب نمایید. با انجام این روش تمام اطلاعات قبلی درایوی که ویندوز روی آن نصب بوده پاک می شود.

یکی از نکاتی که مخصوص کاربران ویندوز 7 است، امکان آپدیت مستقیم ویندوز 7 به 11 است. اگر از سیستم عامل ویندوز 7 استفاده می کنید، می توانید همانند روش های گفته شده، ویندوز خود را به ویندوز11 ارتقاء دهید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

زبان های پشتیبانی شده در ویندوز 11

یکی از ویژگی های اصلی ویندوز11، پشتیبانی از 40 زبان متفاوت است. با ارتقای ویندوز خود به 11 لیست زیادی از زبان ها یپشتیبانی شده را مشاهده خواهید کرد. زیان هایی که ویندوز 11 از آنها پشتیبانی می کند شامل زبان های ترکی، اوکراینی، سوئدی، تایلندی،اسپانیایی، اسلواکی، رومانیایی، صربی، پرتغالی، روسی، نروژی، لهستانی، لیتوانیایی، ژاپنی، کره ای، مجارستانی، ایتالیایی، عبری، یونانی، فنلاندی، فرانسوی، استوایی، هلندی، آلمانی، دانمارکی، چکی، چینی، کرواتی، بلغارستانی، انگلیسی و عربی است. این مزیت بزرگی برای ویندوز 11 محسوب می شوند هزچند زبان فارسی هنوز هم در لیست جایی ندارد!

منظور از زبان های پشتیبانی شده، زبان کلی ویندوز است و شما می توانید با فارسی کردن کیبورد، از امکانات زبان فارسی استفاده نمایید.

جمع بندی

با انتشار رسمی ویندوز 11 و رفع باگ های اولیه، بسیاری از کاربران مشتاق استفاده از این سیستم عامل هستند. در این مقاله در مورد حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب و استفاده از ویندوز11 صحبت کردیم و روش های آپدیت آن را بررسی نمودیم. پیشنهاد ما به شما استفاده از روش اول و آپدیت مستقیم ویندوز فعلی به 11 است زیرا امنیت بیشتری دارد و اطلاعات شما نیز محفوظ خواهد ماند.

در صورتی که در این زمینه با مشکلی مواجه شدید، می توانید با مشاورین گروه طراحی سایت معین در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.