نکات مهم در طراحی سایت
نکات مهم در طراحی سایت
نکات مهم در طراحی سایت
نکات مهم در طراحی سایت

 نکات مهم در طراحی سایت : اگر به تازگی قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید و آشنایی زیادی با طراحی سایت ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را که در مورد نکات مهم در طراحی سایت است مطالعه نمایید. در این مطلب به نکات آموزنده‌ای اشاره می کنیم که در طراحی وب سایت بسیار مهم و کاربردی هستند.

چرا طراحی قالب یا وب سایت مهم است؟

همانطور که می دانید از اولین نکات مهم در طراحی سایت برای راه اندازی یک وب سایت خرید هاست و دامنه است که کار بسیار سختی نیست و هر کاربر عادی می تواند این کار را به راحتی انجام دهد یا از شرکت‌های ارائه دهنده هاست و دامنه بخواهد که تنظیمات مربوط به آن را برایش انجام دهد.

دومین نکته در طراحی سایت، طراحی قالب وبسایت است. در واقع اولین چیزی که کاربر می بیند و به آن توجه می کند، یک قالب زیبا با عناصر و المان‌های جذاب است که می تواند کمک بسزایی در جذب کاربران و افزایش نرخ تبدیل انجام دهد.

معیارها و نکات مهم در طراحی سایت

استفاده از تصاویر با کیفیت و خلاقانه

اگر یادتان باشد در دوران مدرسه که توانایی و سواد خواندن و نوشتن نداشتیم، کتابی را برداشته و به تماشای تصاویر آنها مشغول می شدیم و این عادت تا به حال در بیشتر افراد جامعه باقی مانده است.

پس با قرار دادن تصاویر جذاب و با کیفیت کاربران را جذب سلیقه و خلاقیت خود نمایید. البته باید دقت کنید که تصاویری که در وبسایت قرار می دهید حتماً مرتبط با مطلب و زمینه کاری شما باشند و نکته دیگر این که کیفیت عکس‌ها را تا حد ممکن بالا ببرید تا کاربر به خوبی بتواند موضوع تصاویر را متوجه شده و با آنها ارتباط برقرار کند.

ناگفته نماند حجم تصاویر نباید از یک استانداردی بیشتر باشد چراکه باعث کاهش سرعت لود صفحه و سایت می شود. در قسمت محتوا نیز باید دقت داشته باشید که اگر محتوای شما طولانی است باید حتماً از چندین عکس و تصویر استفاده نمایید تا باعث خستگی چشم کاربر نشود.

 

نکات مهم در طراحی سایت

 

رنگ بندی جذاب

رنگ‌ها هر کدام معنی و مفهوم خاصی دارند و روانشناسان معتقدند که رنگ‌ها می ‌توانند روی ذهن افراد تاثیر گذار باشند.

همچنین تحقیقات نشان داده، استفاده درست از رنگ‌ها و ایجاد تعادل میان آن‌ها می ‌تواند نرخ تبدیل را افزایش داده و باعث کاهش نرخ پرش شود. پس باید در مورد رنگ‌ها بیشتر تحقیق نموده و سعی کنید ترکیب آنها را رعایت نمایید.

البته که موضوع سایت هم می تواند تعیین کننده قالب و رنگ بندی آن باشد. برای مثال اگر شما یک وبسایت تحقیقاتی دارید بهتر است از رنگ بندی ساده استفاده کنید تا چشم کاربر در موقع مطالعه سریع خسته نشود.

بالعکس برای وب سایت‌های فروشگاهی باید حتما از رنگ بندی شاد و تند استفاده نمایید و حتماً برای دکمه‌ها و نوشته‌های خاص وب سایتتان از رنگ‌هایی استفاده کنید که کاربر سریعاً آن را مشاهده کند و نسبت به آن عکس العمل نشان دهد.

نکات مهم در طراحی سایت (مسیریابی آسان)

متاسفانه در بسیاری از وب سایت‌های ایرانی مشاهده می شود که مسیرها و لینک‌ها به جایی که باید ختم شوند، نمی شوند و به همین دلیل هم کاربر اعتمادش را از دست می‌ دهد و از وبسایت خارج می شود. بنابراین باید توجه داشته باشید که مسیر منوها و دکمه‌ها دقیقاً به همان جایی که لینک داده می شوند، برسند. همچنین بهتر است مسیر را برای کاربر کوتاه کنید تا سریع‌تر بتواند به هدف خود برسد.

سایز و نوع فونت

از نکات مهم که در طراحی سایت باید بدانید، اهمیت دادن به نوع و سایز فونت می باشد. مسلماً اگر وب سایت شما دارای یک فونت بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد می تواند ظاهر وب سایتتان را کاملا خراب کند.

اگر یک متن نوشتار مناسب و خوانایی خوبی داشته باشد، می ‌تواند برای کاربر کاربردی بوده و نقش راهنما را تداعی نماید. به همین دلیل شما باید یک فونت زیبا با اندازه استاندارد را در اولویت کارتان قرار دهید. نکته مهمی که نباید از یادتان برود این است که باید فونتی را انتخاب نمایید که با همه مرورگرها سازگاری داشته باشد و بتواند کلمات و جملات شما را به طور صحیح نمایش دهد.

نکات مهم در طراحی سایت (سرعت بخشیدن)

یکی از فاکتورهای مهم برای داشتن یک سایت بهینه سرعت سایت می باشد که بخش پایه و اساسی آن را می توانید به کمک هاست مناسب و یا استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا یا CDN برقرار کنید. در واقع اگر وب سایت شما سرعت پایینی داشته باشد ممکن است هیچ وقت رتبه خوبی در گوگل کسب نکنید.

 

نکات مهم در طراحی سایت

نکات مهم در طراحی سایت (سرعت سایت)

رعایت استاندارد مولتی مدیا

برای رعایت استاندارد مولتی مدیا ابتدا باید یک تصویر یا فیلم را دانلود نموده و از روی هاست خود بارگذاری نمایید چراکه اگر آن را از روی وب سایت دیگری کپی کنید و لینک آن را در سایت خود قرار دهید ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا آن تصویر یا فیلم برای کاربر باز شود.

کاهش کدهای css و جاوا

سعی کنید استفاده از کدهای جاوا اسکریپت و css را به حداقل برسانید یا در هنگام نوشتن آنها را به انتهای سایت منتقل نموده تا در هنگام لود شدن باعث سنگین شدن سایت نشود.

ریسپانسیو بودن

امروزه کاربران زیادی هستند که با تلفن همراه خود و موبایل یا تبلت به گشت و گذار در اینترنت مشغول هستند که شاید این افراد همان مشتریان و کاربران وب سایت شما باشند. پس باید به گونه‌ای منوها و تصاویر سایت را قرار داده و تنظیم کنید که در هنگام نمایش با هیچ مشکلی روبرو نشود.

 

جمع‌بندی نکات مهم در طراحی سایت

اگر به دنبال یک شرکت معتبر برای طراحی قالب و طراحی سایت هستید، شرکت معین وب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
هم چنین می توانید با مشاهده بخش نمونه کارها، قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید و با درخواست دموی رایگان وب سایت، به مدت یک ماه وب سایت خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در صورت رضایت از عملکرد وب سایت و نحوه پشتیبانی نیز می توانید سایت مورد خود را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.