آیا میدانید چگالی کلمات کلیدی به چه معناست؟
آیا میدانید چگالی کلمات کلیدی به چه معناست؟
آیا میدانید چگالی کلمات کلیدی به چه معناست؟
چگالی کلمات کلیدی

شاید چیزهایی در مورد چگالی کلمات کلیدی شنیده باشید. پس به خوبی می دانید که رعایت چگالی کلمات کلیدی تا چه اندازه می ‌تواند در سئو تاثیرگذار باشد و اگر آن را نادیده بگیرید ممکن است محتوای شما دچار مشکلاتی از جمله دیده نشدن در نتایج جستجو و یا پنالتی گوگل شود. ما در این مقاله می خواهیم در مورد چگالی کلمات کلیدی وترفندهای مهم برای رعایت آن صحبت کنیم. پس پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

چگالی کلمات کلیدی یا keyword density چیست؟

در واقع به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در متن تکرار می شود، keyword density می گویند. همان طور که می دانید چگالی کلمات کلیدی یکی از مفاهیم مهم سئو می باشد که حتماً باید به آن توجه کنید. این موضوع باید پیش از انتشار محتوا در وب سایت بررسی شود؛ چراکه ربات های موتور جستجو به این موضوع اهمیت ویژه‌ای می دهند.

توجه داشته باشید که اگر میزان تراکم کلمات کلیدی شما در متن یا محتوا کمتر از میزان لازم باشد، شاید شانس دیده شدن در صفحات جستجو را از دست بدهید. از طرفی اگر این میزان بیش از حد باشد ممکن است مشکلاتی از قبیل پنالتی شدن از طرف گوگل و یا حذف شدن از صفحات جستجو را به دنبال داشته باشد.
با توجه به نظر متخصصان سئو در این زمینه، بهتر است چگالی کلمات کلیدی محتوای شما چیزی بین یک تا دو درصد باشد؛ یعنی اگر شما یک محتوای ۱۰۰ کلمه‌ای تولید کردید، باید کلمات کلیدی در این متن یک یا دو بار به کار برود.

چگالی کلمات کلیدی را چگونه محاسبه کنیم؟

در حقیقت باید بدانید محاسبه چگالی کلمات کلیدی کار سختی نیست و با یک فرمول ساده قابل انجام می باشد.

درصد چگالی کلمات کلیدی= (تعداد کلمات کلیدی داخل محتوا) / (تعداد کل کلمات محتوا) * 100

با کمک این فرمول کلی می توانید درصد چگالی کلمات کلیدی را در یک متن محاسبه کنید.

کیورد استافینگ در سئو به چه معناست؟

هنگامی که به چگالی کلمات کلیدی در صفحه دقت نکنیم و یا به قصد رتبه گرفتن در صفحه نتایج، کلمات کلیدی را بار ها در متن تکرار کنیم، در واقع از روش کیورد استافینگ استفاده کردیم. برخی افراد این کار را به قصد کسب رتبه در صفحات نتایج انجام می ‌دهند و از تاثیر منفی آن در سئو بی خبرند.

در حقیقت کیورد استافینگ یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می باشد که در سال‌های گذشته از آن برای کسب رتبه استفاده می‌ شد؛ اما گوگل رفته ‌رفته الگوریتم‌های هوشمندتری را معرفی کرد که به راحتی می ‌توانند کیورد استافینگ را تشخیص دهند. با توجه به اینکه دیگر keyword stuffing تاثیری در کسب رتبه ندارد، بهتر است تمرکز خود را بر روی تهیه محتوای خوب و جلب رضایت کاربران بگذارید.

 

چگالی کلمات کلیدی

ترفندهایی برای رعایت چگالی کلمات کلیدی

استفاده کردن از کلمات  LSI

کلمات LSI به کلماتی گفته می شود که از نظر معنایی با کلمه اصلی یا همان کلمه کلیدی، همخوانی داشته باشد و یا مرتبط باشد.

فرض کنید عبارت تور اسپانیا کلمه کلیدی محتوای شماست. حالا شما به جای این که پشت سر هم از کلمه تور اسپانیا استفاده کنید، بهتر است از کلمات LSI آن مانند کلمه تور سفر خارجی کمک بگیرید. جالب است بدانید اغلب موتورهای جستجو از طریق همین کلمات LSI برای درک بهتر محتوا و رتبه بندی صفحات وب سایت‌ها کمک می گیرند.

به کار بردن کلمات کلیدی در هدینگ ها

برای این که چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید می ‌توانید به جای پر کردن محتوا از کلمات کلیدی، کلمات هدف خود را در مهم ترین بخش‌های محتوا یعنی در هدینگ‌ها و پاراگراف اول به کار ببرید.

قطعاً می‌ دانید که بیشترین توجه کاربر روی تیترها و عنوان مطالب شما می ‌باشد. علاوه بر این به کار بردن کلمات کلیدی در متن اصلی، url، متا دیسکریپشن و تگ alt تصویر تاثیر بسیار خوبی در رعایت چگالی کلمات کلیدی دارد.

تولید محتوای با کیفیت برای کاربر

یادتان نرود شما محتوا تولید می کنید تا کاربر از طریق این محتوا به وبسایت شما برسد و متقابلاً شما به اهداف خود نزدیک می شوید. پس سعی کنید برای کاربران خود بنویسید و محتوای با کیفیت تولید کنید. در آخر هم چگالی کلمات کلیدی در محتوا را بررسی نموده و آن را بین ۱ تا ۳ درصد نگه دارید.

چک کردن چگالی کلمات کلیدی با ابزارهای رایگان

برای اینکه مطمئن شوید تراکم کلمات کلیدی محتوای شما کم یا زیاد نیست، می توانید از پلاگین‌های رایگانی مانند yoast SEO استفاده کنید. البته اگر سیستم مدیریت محتوا وب سایت شما وردپرس است.

 

چگالی کلمات کلیدی

 

جمع بندی

با مطالعه این مقاله در می یابید که حد تعادل برای گوگل بسیار ارزشمند است و بهتر است در محتواهای خود چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید. سوالات و نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال نمایید.

هم چنین اگر قصد خرید یک وب سایت متناسب با کسب و کار خود و تمرکز روی سئو آن را دارید، می توانید با مشاهده بخش نمونه کارها، قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید و با درخواست دموی رایگان، به مدت یک ماه وب سایت خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در صورت رضایت از عملکرد وب سایت و نحوه پشتیبانی نیز می توانید سایت مورد نظر خود را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.